piątek, 13 stycznia 2012

Suchy, Ster, Paweł P. - Whisky (Pawła P. brak)

Raperzy zazwyczaj podczas pracy nad płytą nagrywają więcej kawałków niż ostatecznie na albumie się znajduje. Naturalną drogą selekcji odpadają kawałki, które przez twórcę zostają uznane za słabsze. Taki rapowy survival of the fittest. Te kawałki często lądują gdzieś w dalekich zakamarkach twardego dysku. Razem z wieloma luźnymi kawałkami, które MCs nagrywają tak po prostu. I właśnie jeden z takich luźnych, zagubionych gdzieś na dysku numerów właśnie udostępnił Suchy. W numerze gościnnie pojawia się Ster i Paweł P., który jednocześnie w kawałku jest...i go nie ma. Sprawdźcie co o powstaniu "Whisky" mówi Suchy:


Historia tej nagrywki to czysty spontan z alkoholem w tle... :) Generalnie sytuacja była taka, że w zwyczaju w tamtym czasie z Pawłem mieliśmy częste, luźne i mniej lub bardziej owocne posiadówy u mnie na 4tym :) wyglądało to tak, że jak tylko był na to czas, Paweł wpadał do mnie pod wieczór, siadaliśmy przy kompie i obgadywaliśmy nowe pomysły, patenty na kawałki, pokazywałem co w międzyczasie zrobiłem, jak brzmi wokal po obróbce nagrany pare dni wstecz, jakiś nowy patent na brzmienie czy aranż który mi wpadł do głowy, a to jakiś nowy podkład na nagrywke i gadaliśmy o czym pisac, jak dalej z projektem itd, itp. Aż któregoś dnia z wizytą i zajawką na wspólny numer wpadł Ster. A że od kumpla w podziękowaniu za pomoc przy pewnej sprawie dostałem dużą butle Whisky Ballantine's, to jak przystało, szklaneczka, za szklaneczką, przegadaliśmy parę godzin, aż w końcu się skończył ów trunek. Napatoczył się instrumental numeru "Szummm" Borixona, padł prosty ale trafny pomysł - trzeba coś do kurwy nędzy nagrać, żeby nie było, że miał być wspólny numer a jest zmarnowany czas :D Zwrotki szybko pisane "na kolanie", refren wziął się z czystej jazdy na zrobienie parodii Borixona. Szybki szlif wokali, mix i tyle. Ale z czasem zaginął gdzies między folderami na dysku, a odnalazłem go niedawno. I tylko Paweł zdążył nagrać kilka krzyków w refrenie. Dlatego choć raz zamiast pytać "Gdzie jest Eis?!" możecie zapytać: "Gdzie jest Paweł P.?!".

Brak komentarzy: