środa, 28 grudnia 2011

Ster - podsumowanie roku 2011 w radomskim rapie

Kończy się dobry dla radomskiego rapu 2011 rok. Może nie ukazało się zbyt wiele płyt uznanych na lokalnym podwórku raperów, ale dzięki temu pole do popisu mieli młodzi. Rok 2011 jednak zapisze się głównie, ze względu na fakt, że radomski rap wreszcie wyszedł szerzej do ludzi. Sua Sponte w Giżycku, KęKę na producenckiej płycie Zbyla, KęKę AS'em Aptaun, a jego numer znalazł się w podsumowaniu roku Rap Sesji. Poza tym trochę featuringów (np. Bonson na 300 Mil Projekt, NON Koneksja na ZDR 2). Powstanie pierwszego rapowego portalu poświęconego radomskiemu hip-hopowi. I więcej. 
 
Jak mijający rok w rapdomskiej kulturze HH podsumowaliby jego twórcy? Od dzisiaj co dwa dni będziecie dostawać podsumowanie kolejnej osoby. Osoby te odpowiedziały na 4 pytania: Jaka radomska płyta była wg Ciebie najlepsza w 2011 roku i dlaczego? Jaki był Twoim zdaniem najlepszy radomski kawałek 2011 roku? Jakie wydarzenie w 2011 roku było najważniejsze dla radomskiego rapu? Jak w porównaniu do roku 2010 oceniłbyś kondycję lokalnej sceny i czego życzyłbyś jej na 2012 rok?
Mam nadzieję, że podsumowania jeszcze do mnie napłyną dzięki czemu będzie ich wiecej. Oprócz tego pojawi się takie samo moje podsumowanie orazTOP5 radomskich produkcji AD 2011. Na pierwszy ogień podsumowanie Stera, który w podsumowywanym roku wypuścił EPkę "Marka", która była też pierwszą płytą, na której okładce ukazało się logo bloga.


Podsumowanie roku 2011 wg Stera:
1. Jaka radomska płyta z 2011 roku była wg Ciebie najlepsza i dlaczego?
Piter/Yankees "Daję Słowo"
Dlaczego: Poczynania Pitera śledzę prawie od początku i wiedziałem, że nowy materiał musi być na wysokim poziomie... miałem rację. Progres jaki poczynił Yankees był chyba dla wszystkich mega pozytywnym zaskoczeniem i nie ustępuje On ani na chwilę zwrotkom Pitera. Muzycznie chłopaki również zniszczyli wszystko tworząc muzykę jaką sam lubię słuchać.

2. Jaki był Twoim zdaniem najlepszy radomski kawałek w roku 2011?
300 Mil Projekt - Zamienmy Słowo (Feat. HuczuHucz, Bonson)
 
Dlaczego: GDZ przyzwyczaił mnie do bardzo ciekawych tekstów i singiel ten zapowiada prawdopodobnie najlepszą płytę z Radomia w 2012 roku. PTK jest według mnie w ścisłej czołówce radomskich producentów, udowadnia to podczas tworzenia bitów pod nawijki, jak i przy prjektach instrumentalnych. O gościach się nie wypowiadam, gdyż nie są z Radomia :)


3. Jakie wydarzenie w 2011 roku było wg. Ciebie najważniejsze dla radomskiego rapu?

Tutaj nie ograniczę się do jednego wydarzenia...a do jednej organizacji, która ogarnia większość z nich. Jest to oczywiście HHNS. Miałem okazję uczestniczyć w większości koncertów przez nich organizowanych i cieszę się, że mamy w Radomiu regularnie balety na takim poziomie.


4. Jak w porównaniu do zeszłego roku oceniłbyś kondycję sceny 26-600 i czego życzyłbyś sobie od niej w roku 2012?

Jeśli chodzi o kondycję to z roku na rok jest ona coraz lepsza, jest więcej raperów godnych uwagi, producenci utrwalają nas w przekonaniu, że nie odbiegają od poziomu kraju, czy nawet Europy. W 2011 roku wyszło wreszcie kilka projektów, o których było już słychać od jakiegoś czasu, w tym oczywiście chyba najdłużej oczekiwane Le Fruit Defendu.
W przyszłym roku życzę sobie by swiatło dzienne ujrzały kolejne materiały, o których miałem okazję usłyszeć, w tym wcześniej wspominany 300 Mil Projekt. Mam też nadzieję, że HHNS nie zwolni tempa, a z tego co wiem, będzie nawet jeszcze lepiej. Chciałbym również by niedługo ukazała się moja EPka, którą w całości produkuje BL Beatz.

Brak komentarzy: