czwartek, 2 grudnia 2010

Radomski Rap - "Opierajcie się na pokoju... dzięki niemu możemy budować i tworzyć tę muzykę." Wywiad z Defarisem.

Zapowiedź klipu Defaris "Otoczenie" prod. Geraldo
Qrson, tego rapera chyba nie trzeba przedstawiać żadnemu słuchaczowi radomskiego rapu. W 2004 roku, we współpracy z DJ'em Mono, nagrał bardzo dobrą płytę "Kartel" (recenzja) po czym...zniknął. Przez ten czas obrósł legendą na radomskiej scenie. Teraz Qrson powraca...choć powinienem powiedzieć raczej, że do rapgry wchodzi Defaris, bo taką ksywkę przyjął. Dlaczego? Co się z nim działo od "Kartelu"? Co planuje? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym wywiadzie. Panie i panowie, przed Wami Defaris!

Siemasz, po bardzo długiej nieobecności nagle pojawia się informacja o Twoim streetsinglu "Otoczenie". Co działo się z Tobą od ukazania się "Kartelu"?
Witam Ciebie i wszystkich czytających. "Kartel" był duetem producent/mc. Wypuściliśmy go razem z moimi przyjaciółmi w roku 2004. Od tego "nielegalu" minęło już prawie siedem lat. Produkcją albumu zajął się mój przyjaciel Mono, który wniósł bardzo świeże spojrzenie na produkcję beatów jak na tamten okres. Doskonale wiedział co do mnie trafia i z każdym nowym beatem "uderzał mnie w ramię" mówiąc "obudź się dzieciaku" (śmiech). Ja wtedy miałem trochę inny styl, od tego, który słyszymy dzisiaj. Byłem młodszy, linie pisały mi się trochę inaczej i na beatach słychać było zdecydowanie inną barwę głosu niż na dzisiejszych produkcjach. Inne było również moje spojrzenie na rzeczywistość. Zajmowałem się wtedy różnymi rzeczami, które nie zawsze były do końca odpowiedzialne. Zaraz po tym projekcie "zniknąłem". Mono odszedł od uderzeń (beatów) i zajął się scratchem. Ja szukając odpowiedniej drogi dla siebie zająłem się rzeczami nie zawsze związanymi z muzyką. Dzisiaj razem z Mono i resztą naszych ludzi jesteśmy tu z powrotem. Mamy zamiar pokazać co to znaczy prawdziwy głos ulicy ...

Czy śledziłeś w tym czasie to, co działo się na radomskiej scenie? Ktoś zrobił na Tobie wrażenie?
Na naszej scenie każdy słuchacz i współtwórca wie jak przedstawia się sytuacja. Popieram to, że ludzie się jednoczą. Jest wiele kierunków, które obierają ekipy na tej scenie. Jest wiele młodych grup, które będą rosły w siłę jeśli tylko będą tworzyły muzykę płynącą z serca. Ja zawsze obserwuję produkcje w miarę swoich możliwości. Jest kilku mc's, którzy posiadają duże umiejętności, ale jest też wiele produkcji, które są jak drzewo nie wydające owocu. Rozumiesz o czym mówię? Cieszę się, że mam wokół siebie takich ludzi jak Iraqcash, Dj Mono Etc. Do dziś świetnie dogaduję się z chłopakami z Sua Sponte. Reprezentują oni czystą formę prawdziwego rapu. Ostatnio wypuścili oni album "W podróży", który jest dostępny na ich stronie internetowej. Wspieramy się i pomagamy sobie nawzajem do dzisiaj. Iraqcash to mój brat a zarazem utalentowany producent. Pochodzi z Kozienic i wypuścił ostatnio w podziemiu kilka mixtap'ów i "nielegali" z instrumentalnymi trackami. Mono również zajmuje się wieloma produkcjami, które warto śledzić. Ostatnio zajął się graniem rapowych imprez w czym świetnie się sprawdza. Mam obok siebie jeszcze kilka nowych twarzy, z którymi na pewno coś zrobimy. Może zajmę się troche produkcją. zobaczymy na co znajdzie się czas i siła. Dodatkowo mam w planach kilka projektów, o których na razie wolę nie mówić.

Skąd zmiana ksywki na Defaris, nie chcesz być już kojarzony z Qrsonem z "Kartelu"?
Defaris to nowa droga. Nowa droga dla mnie i moich bliskich. W moim życiu bardzo wiele się zmieniło. Po tych latach mam inne spojrzenie na wiele spraw. Kilka bliskich osób już dziś przy mnie niema. "Qrson" kojarzony jest z wieloma ruchami, które nie zawsze były "dojrzałe" i odpowiednie do prezentowania ich odbiorcom.

"Otoczenie" to efekt współpracy z francuskim producentem Geraldo 45scientific. Jak doszło do tej kooperacji?
Reprezentujemy tę samą szkołę, pochodzimy z tej samej ulicy, z tym, że u nas w Polsce to wszystko wygląda trochę inaczej niż we Francji.
Mamy takie samo spojrzenie na muzykę, dogadaliśmy się natychmiast. Nasze serca biją każdego dnia czyli utrzymujemy stały kontakt...
Mam w planach wiele projektów, "Otoczeniem" przedstawiamy nasze spojrzenie na muzykę odbiorcom tutaj w Polsce. Młodzi artyści nie powinni popadać w "samozachwyt" i nie powinni oglądać się na innych, wiesz o czym mówię? Powinni mieć raczej wzgląd na kulturę, którą tworzą, i jej głębokie korzenie. Nie najważniejsze są ciuchy, błyskotki, drogie teledyski, a nawet wysoka jakość nagrań, o którą nie zawsze dzisiaj jest łatwo. Najważniejsza jest sama muzyka i jej charakter. Naszą muzyką to pokazujemy. Mówimy w niej ostrym językiem. Opisujemy to, co widzimy codziennie...

Kiedy można spodziewać się premiery klipu i samego materiału?

Premiera klipu jest "natychmiastowa i konieczna" brachu ! (śmiech)

Defaris na planie klipu do "Otoczenia"

Streetsingiel jest z reguły zapowiedzią większego projektu. Czy tak samo jest w przypadku "Otoczenia"? Kiedy ewentualnie można się spodziewać Twojej płyty?
"Otoczenie" to jest strzał dla ulicy i odbiorców "ciemniejszej" strony tej muzyki. Wiesz, to wszystko też nie jest takie proste. We Francji jest wielu utalentowanych artystów. Chłopaki tam mają swoje projekty, które na pewno chcą realizować i albumy zapowiadane już od kilku lat.
"Otoczenie" jest raczej początkiem naszej drogi tutaj w Polsce. Wokół siebie mam też wielu braci, którzy mają w planach projekty..(będziemy je powoli realizować).

Jeśli masz w planach płytę, czy możesz coś o niej powiedzieć ? Kto zajmie się produkcją? Czy planujesz zaprosić kogoś do dogrania się?
O całym albumie trudno mi dzisiaj mówić. Planowaliśmy niedługi album EP ale to w jaki sposób układają się sprawy nie zawsze zależy od nas. Problemy lubią nas zaskakiwać. Zawsze staramy się z nimi walczyć. Mam kilka gotowych numerów nagranych w studio. Jeżeli powstanie album to na pewno będą na nim goście i różni producenci. Ostatnio sam trochę produkuję...

Masz jakieś plany koncertowe?
Na pewno będą koncerty jeśli będziemy mieli wypuszczony już odpowiedni materiał, z którym będziemy mogli rozpocząć występy na żywo.

Ostatnie słowa do czytelników i słuchaczy?
Słuchajcie prawdziwych produkcji, muzyki, która posiada duszę. Nie odwracajcie się za siebie idąc na swojej drodze zanim dotrzecie do obranego celu. Opierajcie się na pokoju... dzięki niemu możemy budować i tworzyć tę muzykę. Wspierajcie się na wzajem i zawsze pozostawajcie dobrej myśli. Dziękuje Tobie, wszystkim czytelnikom i słuchaczom. Pokój, miłość i jedność...

http://www.myspace.com/Defaris

Brak komentarzy: