sobota, 11 lipca 2009

The Absolut Angry "Tam Gdzie Bragga Przejmuje Kontrolę" recenzja


Ostatnio robiąc sobie śniadanie całkiem przypadkiem znalazłem egzemplarz płyty Absoluta „Tam gdzie bragga przejmuje kontrolę”. Dziwne miejsce na znajdywanie zagubionych płyt? Niezupełnie, ponieważ to właśnie w kuchni słucham tego, co mam na fizycznych nośnikach. Rzuciła mi się w oczy przez swoją bardzo fajną, typowo mixtape'ową okładkę. Wrzuciłem na odsłuch i...
Płyta, a dokładniej mixtape wyszedł w 2008 roku i widać poprawę flow w porównaniu do wcześniejszych nagrywek Absoluta. Również jakość poszła do góry, co zdecydowanie sprzyja w odbiorze płyty. A ta, jak tytuł wskazuje, ma jeden temat przewodni czyli wychwalanie swojego rapu. Właśnie o to chodzi w braggadaccio, jednak nawinąć, że „jestem najlepszy w mieście, mój styl innych style gniecie” potrafię nawet ja. Absolut zrobił to o wiele lepiej choć nie bez potknięć.

Jak przystało na płytę w stylu bragga, mamy tu agresywne flow i mocne bity na których Absolut dobrze się odnajduje. Każdy kawałek jest inny, co dla młodego rapera nagrywającego całą płytę braggadaccio na pewno nie było łatwe. Najmocniejszym i zarazem najlepiej brzmiącym kawałkiem na „Tam gdzie bragga...” jest „Mój rap” na świetnym, pełnym mocy bicie Kno z Cunninlynguists (kawałek „K.K.K.Y. z płyty „Dirty Acres”). Ciekawym kawałkiem jest też „Punkt docelowy”, który po agresywnej nawijce w poprzedzających numerach, uspokaja. Widzimy w nim rap oczami Absoluta. Bardzo fajny kawałek na koniec płyty.

Jednak żeby nie było tak kolorowo muszę wspomnieć o kilku minusach. Pierwszym z nich jest intro, którego mogłoby nie być ponieważ zdecydowanie odpycha od przesłuchania reszty płyty, która na to zasługuje. Kolejną negatywną rzeczą są kiepskie linijki, które się zdarzają („Być jak włoski Corleone, całe miasto trzymać w ryzach / mieć cygara jak Capone, pistoletem robić piff-paff”). Nie jest ich na szczęście dużo.

Tym mixtape'm Absolut pokazał swoje umiejętności, których posiada całkiem sporo. Jeśli progres utrzyma się również na kolejnej płycie, która powinna pojawić się już niedługo, to może wreszcie zgarnie propsy od radomskich słuchaczy i raperów. W szkolnej skali ocen 3+.

http://www.sendspace.pl/file/7a9678e14ba8f63c7334448
Hasło: radomskirap.ning.com

Brak komentarzy: